måndag 5 september 2011

Thank God it's Monday


Mâste nypa mig i armen, det här är nästan för bra. Barnet vaknade rosenkindad, ât nöjt sin frukost, klädde pâ sig och âkte glatt till dagmamman utan tjorv*.

Nu hemmaarbetar mannen vid köksbordet och jag brer ut mig framför datorn i arbetshörnan. Solen skiner in genom fönstret och luften är frisk efter nattens regn. Produktiviteten har varit pâ topp sen klockan 9, vi dricker the och barnen som brukar för oväsen pâ gârden här nedanför har gâtt till skolan (la rentrée idag!).  

Sâ l-u-g-n-t och skönt.

Om jag fâr bestämma sâ fâr alla fortsatta mândagsmorgnar i framtiden fortskrida pâ detta vis. Om jag hade varit lite nördigare (läs, vetat hur man gör) hade jag lagt in en sân där klappande banan, [flap flap] (what's up med den förresten? En banan liksom? )

*Misstänker att det faktum att han expetionellt fick âka vrâlâk ("moi, âka pappas biiiil, yoooouuupi") hjälpte harmonin pâ traven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar