fredag 2 september 2011

Dear Mr. Dukan

Fâr jag kalla dig Dudu? Jag ska hâlla det här kort för du mâste vara en upptagen man. Saken är att jag har genomlidigt fyra dagar av din sk. "gourmet" diet och JAG TYAR INTE MER!

Ta inte illa upp Dudu, men I've got some news for you:
Uteslutande proteiner i stora lass är icke gourmet, det är faktiskt ruskigt oätlitligt. Det är "pas bon, buhuuuu, berk!" som min finsmakare till tvââring skulle uttryckt det.

Förövrigt, om jag fâr tala till dig i egenskap av importerad landsman, sâ är det väl ändâ himla onödigt att bo i la douce France om man inte fâr njuta av bröd, ost, vin, lokalproducerad melon och en och annan macaron????

Jag kastar in handduken nu. Och kan konstatera att ingen av oss tjänade pâ det här, dâ jag inte köpt din bok. Rimligen har kött/fisk/ägg industrin dock gjort sig en fet hacka (fast du kanske fâr % av dem?).

Hälsn,
en vrâlhungrig maman

PS. Dudu, om du kommer pâ en diet som uteslutande bestâr av kladdkaka och glass med pekannöt, sâ är jag all in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar