lördag 3 september 2011

Skandal IKEA!

IKEA sista regniga lördagen innan skolstarten, kunde man ju kanske klurat ut redan innan att det skulle vara knökfullt och svettigt. Blev iaf mycket nöjd när jag lyckades slänga mig över de sista exemplaret av paketet med sängavlar till sängen "Kritter". Att pusta runt en hel förmiddag med tvâ uttrâkade-redan-när-vi-anländer-till-parkeringen shopping buddies och sedan bara fâ tag i halva sängen som vi kommit dit för vore mycket, mycket ovärt.


Lättad och ganska glad i hâgen traskar jag vidare till alla IKEA besöks absoluta högtidsstund - l'épicerie Suédoise. Stället är magiskt. Aldrig har lâgprisköttbullar och andra halvfabrikat som man aldrig skulle tittat ât i Svedala smakat sâ himelskt! Jag riktar in mig pâ att hitta kräftor, det köpte vi förra âret. Men det verkar inte finnas nâgra i âr? Nehej nej, pas grave, lite intetsmakande herrgârdsost och Kalles dâ. Finns inte heller????!!!! Och inget tunnbröd, eller ännu värre, INGA SALTA SILLAR!!!!

Man tänker att detta mâste ju ändâ vara ett enormt missförstând, tokfransarna har liksom ställt Evian och läsken Oasis pâ hyllan där Kalles brukade stâ(!) Eller sâ har transporterna varit kapade pga av nâgon strejk eller mindre naturkatastrof. Nâgon förklaring mâste det ju rimligen finnas. Men yngligen i kassan upplyser om att - nej Madame, de produkterna har vi slutat saluföra pâ obestämd framtid. Jag kommer inte ens pâ nâgot bra att säga i stundens hetta, fâr bara fram ett mjäkigt "det var ju verkligen synd" och gâr slokörat därifrân. Det var ju där och dâ jag hade haft bruk för lite fransk protestanda, tvingat ynglingen att fâ dit chefen och hotat med strejk och barrikader!

Men nu âterstâr bara att skriva brev till Kamprad. Han fâr ta itu med de här dissidenterna pâ IKEA St Priest. Hmpf, säger jag bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar