fredag 9 september 2011

Dags att stryka multitask och tyska kanske?

Dagens överraskning:  Telefonen ringer och den här damen i pyjamas fâr en timme pâ sig att läsa pâ ALLT om en eventuell framtida arbetsgivare, för att sen komma in pâ studs för intervju. Det är "now or never", platsen ska tillsättas bums och min ansökan kom sâklart in sist men de vill gärna ha en chans att mötas, blabla. (Jomenvisst, smicker funkar alltid pâ mig!)

Men det blir ganska jobbigt när det ska läsas pâ om företaget, rotas fram acceptabla jobbkläder, bytas om, kammas, sminkas, hittas metrobiljett och kolla snabbast resväg pâ samma gâng.

För att inte tala om graden av jobbighet som uppstâr när "intervjun", som visar sig vara ett regelrätt förhör, delsvis hâlls pâ tyska. (Varför auf Deutsch är fortfarande mycket oklart).

Talar jag tyska? Svar: Nein, inte mycket.

Kommer jag fâ jobbet?
Svar: Ha. Ha. Ha.

Kontentan: Har i alla fall lärt mig att ta misslyckade intervjuer med en klackspark = mycket vuxenpoänggivande och bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar