fredag 28 september 2012

Bring it on, hösten!

Om jag fâr bestämma skulle det vara sommar jämt. Men om hösten fortsätter som idag med hög, klar luft och strâlande solsken kan jag beredd att kapitulera (en liten smula). Börja tända ljus, dricka extra starkt the, spela spel och allt sânt där höstmysigt är trots allt inte sâ tokigt.

Jag laddade med att springa ner pâ stan och köpa ett par sneakers för lânga höstiga promenader. De kommer väl till pass i helgen dâ vi âker norröver till les beaux-parents. I affären slog det mig att jag som förr bodde i sneakers har nött sammanlagt tvâ par de senaste âtta âren. Hur mânga ballerinor som gâtt ât under samma tidsperiod kan jag inte ens minnas... Fryser tydligen hellre om fötterna och lâtsas att det är sommar än drar pâ mig ett par rejäla skodon.

Bon (höst)weekend!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar