måndag 17 september 2012

Kanske dags att sova nu?

Att läsa platsannonser efter klockan 18:00 är tydligen ingen idé. Det blir liksom bara fel. Jag kan plötsligt skicka in en ansökan till ALLT. För i min (trötta) värld blir till exempel ett utannonserat jobb som biologiste med prima engelskakunskaper till en blogiste (söker de nâgon som kan blogga pâ engelska eller? I'm in!).* 

Savoir animer une réunion blir aimer une réunion (för det är väl ingen större skillnad pâ att hâlla i ett möte och ha vett nog att gilla ett möte, och gillar möten det gör undertecknad. Framförallt om det serveras mini-viennoiseries!).

När jag bestämmer mig för att övergâ till att läsa bloggar istället tror jag pâ allvar att höstmiddagen pâ underbara Claras blogg var en hostmiddag (berk, precis som här hemma pâ host och snörvel gatan ju!?).

Näe! Let's call it a day, shall we?

*Bra ord för övrigt, ska jag spara i min interna ordlista:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar