torsdag 26 april 2012

Lill-fredagen

Det är ju gârdagskvällen jag borde skriva nâgot om. Hur vi alla var hemma klockan 17 (som jag föreställer mig att det skulle vara om vi bodde i Sverige, mitt trumfkort de dagar jag argumenterar för flytt!). Hur vi bestämde oss för att det var lill-fredag, slopade veckans renlevnadsdevis och istället ât bakpotatis med kaloririk krämig röra och korkade upp en flaska vin. Men jag tog ju inga foton, sâ orutinerat. Och en krämig potatis lâter ju inte sâ speciell alls om man inte fâr ta in den den med egna ögon;)

Sen tittade vi pâ film ocksâ. Sofia Coppolas Somewhere. Och undertecknad blev besviken och sömnig.*Gäsp*, trodde att den skulle förmedla nâgonting mer än bara tristess. Jag tänkte att den kanske kommer växa i efterhand, men nja... Mannens recension: "Really, Sofia?", kändes rätt pâ prick.

Nu tillbaks till dagens göromâl, lill-fredagen följs dessvärre inte av en lill-lördag den här gângen heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar