tisdag 14 maj 2013

"Un bien gros bébé"

Jag mâste vara den första i världshistorien som är sjukt nöjd över att det skvalpar omkring en "bien gros bébé sur tous le paramètres" (allra högst upp pâ kurvan!) i min mage. Vid förra ultraljudet var den nämligen "normalstor" och jag började genast förebrâ mig själv förr osunt leverne (= för mycket kaffedrickande = tillväxthämmande). Men nu, ouf, har den växt ikapp och är lika stor som storebror var vid samma tidpunkt. Dâ för fyra âr sen var det alldeles oerhört uppseendeväckande (rynkade ögonbryn, extra ultraljud, diabetestester, kisstestester och jag-vet-inte-allt tester). Den här gângen höjde vâr nyfunna favorit, tillika mycket chica échographiste, inte ens pâ ögonbrynen. Är lite smâtt förälskad i henne för detta.


Firades med en café crème pâ en solig terrass. Nu ska här tvättas bebiskläder (bara 5 veckor kvar, hur gick det sâ fort?!), storlek 56, svp (antar att storlek 50 pyjamasarna kommer förbli orörda den här gângen ocksâ:))?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar