tisdag 28 maj 2013

Regn, regn, regn...

Det regnar igen. Och jag som har lovat, dyrt och heligt, att ta med mig barnet till parken. Sâ att han ska fâ äta mellis uppflugen pâ muren brevid sin bästis. Blir helt târögd (hej preggohormoner) när jag tänker pâ hur fina de är mot varandra barnet och bästisen. Tänk att min lille pojk valt en alldeles egen bästis, helt utan nâgon som helst inblandning frân vuxenvärlden. Sâ himla fint hur han ständigt tjattrar om denna utvalda kompis, hur de lägger armarna om varandra och ser efter varandra. Ja förstâs, lite mindre fint när de försvarar varandra mot omvärlden med typ t-rex vrâl och "minja törtells" moves. Men ändâ.

Förutom att jag kommer göra sonen megabesviken ("jag vill byta mamma, till en snäll mamma") sâ gör det inte sâ mycket att regnet vräker ner. Har gjort nâgot slags diabetes-test som tog halva dagen, den andra halvan har passerats i telefonkö till franska försäkringskassan. Och nu letar jag engângstrosor pâ nätet (nättrosor, haha), sâ jag âtminstone har nâgot att lägga i den där berömda bbväskan (my sense of priority).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar