lördag 25 maj 2013

Tjockisen

Har inte riktigt hunnit med att uppdatera om alla händelser i den o-rafflande vardagen. Mest pga att min nya barnmorska kallade undertecknad för tjockis i onsdags. Jag kom helt ur balans. Nog för att jag vet att jag är en ganska redig tjockis vid det här laget. Men det var bara det att allt har gâtt sâ smärfritt under den här graviditeten. Hon, den nya barnmorskan, misstänker bâde makrosomi (überstort barn) och diabetes. Sâ jag ska komma in för koll varje vecka. Och sâ förstâs en massa tester att göra en ville, orkar inte ens tänka pâ alla tester som ska klaras av (aaaaaaaargh!).

Hursomhelst, eftersom det ändâ redan är försent, âterstâr väl bara att omfamna tjockheten med stil. Efter att ha burit bekantas flyttkartonger halva dan (killarna bar, undertecknad bar in alles tvâ yttepyttesmâ), svängde vi in hos Bahadourian i hallarna och köpte med oss middag hem. Ett gäng armeniska och libanesiska läckerheter. Som vi sedan toppade med en Gino till efterätt (mâste väl ändâ vara världens godaste och enklaste efterätt?).

Svävar nu pâ moln i mathimlen och känner att ett kilo (eller sju om man ska vara petnoga:)) för mycket kanske ändâ inte är hela världen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar