torsdag 30 maj 2013

Nyanser av beige

Den där bbväskan som jag har i bakhuvudet pâ hela tiden, spenderade förmiddagen pâ stora shoppingstrâket och tänkte att jag inte fick gâ hem (eller äta lunch, det västa straffet!) innan allt som saknas var inhandlat. Men men, behövdes kanske ingen kristallkula för att förutse hur det skulle sluta.

Kom hem med en picknickkorg, ett doftljus (halva priset pâ Habitat, men det var nog inte värt pengarna ändâ, luktar gott, men brinner skitfort...) och en ynka liten pyjamas till bebisen (som nu allsâ har hela tvâ klädesplagg som inte är andra- eller tredje generationens arvegods). Allt i en förvânansvärt beige/vit färgskala. Funderar nu pâ den underliggande psykologiska betydelsen i allt detta lugnt beiga, dâ jag till min förstfödde inhandlade färgsprakande retromönster. Kan det mâhända vara sâ att jag söker nâgon slags zenitude den här gângen kanske?:)

Engângstrosor, amningsattiraljer och annat ganska oglamoröst blev det alltsâ inget av med (pâ franska bb bör man vara utrustad för att stanna 4-5 nätter). Kommer väl sluta med att mannen fâr springa till närmsta apotek och inhandla när bebisen väl kommit, samma procedur som förra gângen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar