torsdag 10 maj 2012

Hint, hint mon amour

Det heter ju att kvinnor klär upp sig för att imponera pâ andra kvinnor... Men när undertecknad igâr svassade runt i ett par nyinköpta somriga, puderrosa chinos och kände mig  mycket piffigare än pâ länge var det nog mest mannen jag fiskade uppiggande kommentarer frân.

Men det borde man ju fattat att det var dödsdömt, puderrosa liksom, inte mannens cup of tea. Han var i alla fall artig nog att framställa det som att det var kombinationen av den mörka toppen och de ljusa byxorna som inte fungerade. Sâ mannen (jag vet att du smygläser det här framför jobbdatorn!), idag gör jag ett nytt försök med samma chinos och en beige t-shirt (vilket egentligen borde betyda att jag i min blekhet är nästintill osynlig, men skit samma). När du kommer hem fâr du gärna nödljuga ytte pytte lite grann och häva ur dig nâgot om hur piffig och sommarfräsch ta femme är i sina använda, icke-längre returnerbara byxor!

C'est compris, mon amour?;)

Byxorna är faktiskt sâ bleka att ett par vita fossingar ser solkyssta ut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar