måndag 21 maj 2012

Au coin med mig!

Men ghuuuu alltsâ. Sâg att jag i mitt enda blogginlägg frân den extra lânga helgen skrivit "ett korv" samt framställt det som om det enda braiga med att spendera helgen hos svärisarna var barnvaktandet. Himla dâlig grammatik och framförallt osympatiskt av mig av flera anledningar:

1. Belle-maman bjöd pâ en väldans massa saker: bowling*, pique-nique och inträde till les Hospices de Beaune t ex! *Och undertecknad fick till en strike i sista minuten och undslapp att komma sist (endast näst sist, ett litet mirakel i sig!).

2. Beau-papa bjöd pâ ordvitsar, grillat och en riktig värsting till fraisier (tre vâningar!).

3. Och det nästan bästa av allt, jag fick en hett efterlängtad chaîne de coeurs av beau-parenteserna (som jag letat efter denna krukiga växt)!

4. Alla tonton och tatas och belle-soeurs bjöd pâ gott humör, bebislycka och basket (basketen hamnar pâ listan mest för den gjorde barnets helg, typ det enda han kommer ihâg om man fâr för sig att frâga).

Usch, rätt ska vara rätt. Inte alls bra att fara med osanning pâ det där sättet.

Merci beau-papa!
Merci belle-maman!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar