fredag 30 mars 2012

Multi-tasking och matdrömmar

Multi-taskar sâ det ryker idag. Har hitintills lyckats sortera post/prata i telefonen/beställa tâgbiljetter och plocka upp smutstvätt frân golvet med târna samtidigt. Just nu har jag mat/internet-paus sen ska det parallellt dammsugas/tvättas (och dansas en liten fredagsdans:)). Mitt eget fel, har tusen grejer att fixa pga prokrastinering under veckan och alldeles snart finns det inte tid för hushâllsgöromâl för dâ packar jag in mig och barnet i ett tâg för avfärd till les beaux-parents.

Efter tre dagar som gräsänka med ett barn som fâtt bestämma menyn (HEJ! köttbullar, fiskpinnar och ravioles med "vill ha kächap aussi mamma") ser jag och smaklökarna framemot att bli omhändertagna. Svärmor är trés bio sâ ikväll hoppas jag pâ nâgot gott och grönt samt ett glas rött pâ deras fantastiska terrass. Och pâ söndag skulle det sitta fint med nâgot grillat och svärfars pommes frites (bättre pommes har jag aldrig ätit!). Lite solsken och frisk luft pâ det sâ blir helgen fulländad.

Bon week-end!

nâgot grönt, s'il vous plaît



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar