söndag 11 mars 2012

Mr. Mistral

Efter att ha varit pâ 24 timmars besök söderöver tror jag att vi kan definitivt kan stryka trakterna kring Valence som möjlig framtida bostadsort. Mistralvinden, huj vad den blâste! I min okunskap trodde jag att mistralen endast hängde nere vid medelhavet. Men har nu lärt mig att det tydligen inte är helt ovanligt att det blâser 100 km i timmen längs Rhônedalens slättland. Att kunna njuta av vârsolen med en morgontidning pâ en uteplats är väl ändâ halva lockelsen med att bo i ett hus pâ landet (iaf för en inbiten stadsbo). Nâgot som under helgens tydligt visade sig vara hors de question med Mr. Mistral vinandes runt husknutarna.

Bör väl tillägga att jag annars inte har nâgra som helst klagomâl att framföra angâende Rhônedalen eller den annars mycket trevliga helgen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar