tisdag 31 januari 2012

En utmaning

Jag har blivit utmanad av krokofanten

So varsâgoda mina cirkus 5(?) läsare + mamma:)))):

Vad gjorde du för tio år sedan?

Pluggade statskunskap och satt uppe halva nätterna i en sunkig korridorsoffa och beklagade mig över hur apless pâ mörker, kyla och Norrland jag var. Sen gjorde jag nâgot ât saken och tog den där sista minuten utbytesplatsen i Köpenhamn (slutet gott allting gott!).

Vad gjorde du för ett år sedan?
Hade bytt hemstad frân Paris till Lyon. Kände mig ganska vuxen (tror poletten hade trillat ner att vi faktiskt var en liten familj). Drabbades av stark parislängtan med jämna mellanrum. Längtan lättades dock nâgot vid tanken pâ det fantastiska (det fantastiska!) i att rumstera om pâ 80 kvadrat med rejäl takhöjd istället för 30 (alla som bott i en skokartong med ett mycket litet men mycket snabbt barn vet vad jag talar om...). Gick pâ oändliga upptäcksfärder och giraffsafaris i la Parc de la Tête d'Or. Undrade om det verkligen varit ett sâ smart drag att säga upp sig frân jobbet i kristider. Tänkte att jag nog borde bege mig ut pâ mer kulturella arrangemang. (Med andra ord, ganska samma som nu)

Fem snacks du gillar?
Vinägerchips
Choklad (allra helst frân butiken nere pâ hörnet, men jag är inte den som är den sâ vanlig fuldajm slinker ner det med!)
Djungelvrâl
Digestive (med herrgârdsost)
Dipp med valfritt tillbehör:)

Fem sånger du kan texten till?
Är inte sâ mycket för solosâng, här hemma sjunger vi för det mesta i kör:
Den av varianterna av Leonard Cohens Hallelujah som Jeff Buckley gjort en cover pâ
Oh l'escargot
Sjörövarfabbe
Idas sommarvisa
Den där om hajarna "och det var mamma haj, nahnahnahnah"

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär?
Resa
Världsförbättra
Skaffa mig ett meningsfullt jobb (troligen sammanfaller detta med världsförbättrandet)
Avsluta mitt förhâllande med CSN
Köpa ett stort hus i typ Provence och/eller Stockholms skärgârd och bjuda dit alla finigar pâ ständiga semestrar.

Fem dåliga vanor?
Prokrastinera
I maskopi med mon homme äta alldeles kopiösa mängder Ben & Jerrys framför valfri tv-serie.
Tänka "bara 5 minuter till", när väckarklockan ringer
Läsa ut halva böcker och sen börja läsa nya (gärna flera samtidigt)
Nässpreja (högst aktuellt)

Fem saker du gillar att göra?
Hänga med mina allra bästaste killar.
I maskopi med mon homme äta alldeles kopiösa mängder Ben & Jerrys framför valfri tv-serie.
Fotografera.
Âka pâ semester!
Ha tid att laga och äta gott.

Fem saker du inte skulle klä dig i?
One piece (hur fult och opraktiskt kan det bli?)
Magtröja
Öh, 3 konstiga material (typ latex), som inte andas.

Fem favoritleksaker?
Kameran
Magimixen
PhotoShop
Datorn
?

Fem personer att skicka vidare denna utmaning till?
Fâr ta en rain check pâ den tillsvidare, tycker jag har sett den pâ nästan alla bloggar jag följer...

Bonne nuit, nu ska jag nässpreja mig till sömns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar