fredag 26 oktober 2012

Lunch och en komplimang

Det är skolmatsalspersonalstrejk idag. Lite krasst kan man tycka att den kommer lägligt precis pâ dagen innan det tvâ veckor lânga höstlovet. Men jag ser framemot att luncha hemma ihop med min lille lintott. Det här kanske jag fâr äta upp flera gânger om, men det känns som vi har tagit oss igenom en fas (fylld av NEJ! och skrik och târar) och kommit in i en vanlig lite mer stillsam lunk igen.

Och sâ fick jag ett sâ fint betyg imorse. Vi sâg en dam som skällde frân ett fönster pâ sitt(?) barn. Och V. bara: "du skriker aldrig som dom andra mammorna mamma. Det tycker jag är bra". Och sâ fick jag en kram! Och jag som har känt mig som den mest hiskeliga nej-sägar mamman den senaste mânaden. Fick nästan torka en liten târ ur ögonvrân...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar