måndag 27 februari 2012

ögonfröjd

När vi bodde i Paris utvecklade jag och mannen riktiga parisfasoner som alla en province (pâ landsbygden, alltsâ resten av Frankrike;)) tycker är helt outhärdliga. Vi blev alltmer fullt och fast övertygade om att vi bodde i världens till ytan mest fulländade stad. Att ingenting kunde mäta sig med Paris skönhet. Och vi avundades alla de turister som obekymrat flanerade runt och insöp atmosfären utan att behöva tänka pâ parisisk vardagsproblematik (som en katastrofal bostadsmarknad, knökfulla pendeltâg, inga dagisplatser osv...).

Och nu när jag av oklar andledning halkat in pâ drömska pastelliga parisbilder pâ Pinterest (kanske vad det undermetvetna anser vara bästa feel-good medicinen pâ en mândag) sâ tänker jag att jag är rätt lyckligt lottad som bor tvâ timmars tâgresa frân denna fina plats pâ jorden.


Bilder, som sagt, frân Pinterest

1 kommentar:

  1. Nu har jag bara bott i Paris under några månader, men dess förtrollande charm gör att man ofta glömmer baksidan med allt. Det är och förblir en underbar stad!
    Kram

    SvaraRadera