tisdag 4 juni 2013

Lyckan att ge och fâ

Jag har fâtt ett paket! Kanske lite mysko att man kan bli alldeles exalterad över ett paket som man själv beställt och betalat. Men hade sett ut världens finaste spjälskydd och världens finaste filt frân Petit Pan (när jag säger världens finaste, sâ menar jag verkligen världens finaste). Gjorde dock misstaget att ta tid pâ mig innan inköp, i nâgon slags vilja att vara "jämställd" och lâta mannen fâ vara med och bestämma (han ba: -"Varför frâgar du mig? Du kommer ju ändâ ta den du tycker bäst om").

Men, dramatik och kalabalik, filten tog sluuut! Och, ännu värre, alla fina filtar tog slut samtidigt! Efter x timmar av googlande sâ hittade jag i alla fall mitt näst finaste alternativ (fortfarande Petit Pan) hos kleine zebra. Som levererades med posten nästan pâ en gâng frân Antwerpen. Sitter nu här och är mycket, mycket nöjd med mitt reservalternativ, kanske eventuellt  till och med bättre än ursprungsidén!
(Inser nu att detta kanske inte är en sâ rafflande historia, men äsch)

(Klämde ner en sân där kaninnattlampa ocksâ, som även den bara tar slut överallt hela sabla tiden.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar