måndag 9 juli 2012

Vuxna människor

Har ägnat helgen ât att känna oss mycket vuxna pga:

 1. Inköp av vitrinskâp. Höjden av vuxenhet enligt mannen! Ville inte riktigt hâlla med om det först (förnekelse kallas det kanske), men nog sträcker jag lite pâ mig och myser över hur välorganiserat och redigt det ser ut (om man blundar med vänster öga sâ det närbelägna kaoset försvinner ur bild vill säga). Nu funderar vi dessutom pâ att sätta in en lampa, vuxenpoängen pâ det!?:)

2. Konsumtion av 2/3 första säsongen Girls. Precis som ryktet säker mycket, mycket vanebildande. Fast lite chockerande att de enda man kan 30+ indentifiera sig med är det där paret som Jessa barnvaktar ât...

Fint att ha en (annan plats än en lâda) för mormors porslin!

4 kommentarer:

  1. Jag har också sett Girls (hela första säsongen på en helg!). Reagerade precis som du över 30+ identifikationen. Chockerande vad gammal man har lyckats bli! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Kan inte riktigt bestämma mig för om det är en bra eller dâlig sak...:)

      Radera
  2. Åh så fint med en plats för mormors porslin. Mormor skulle bli glad om hon visste.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag skickar en liten tanke till henne och morfar varje gâng jag gâng jag gâr förbi skâpet...

      Radera