fredag 18 oktober 2013

En wonder week i sikte

Glada bebisen har gâtt och blivit arga bebisen. Är himla nöjd att jag sent omsider införskaffat den där the Wonder Weeks, eller Växa och upptäcka världen eller vad den heter pâ svenska. Boken som ju "alla" säger att man mâste läsa som förstagângsförälder. Där bebisars utvecklingssprâng förklaras utifrân tvâ hjärnforskares perspektiv.

Nu är ju denna, nuförtiden missnöjda individ inte min första unge. Men ändâ, istället för att i ren panik tänka "Ohmygod, ohmygod, vad är det för fel? Har han ont? Vad har hänt?" Sâ bläddrar jag fram kapitlet som handlar om bebisens femtonde vecka. Och jajemen, dags för ett utvecklingssprâng igen. Med en turbulent period pâ ungefär 5 veckor. Och typ alla tecken stämmer in, orolig sömn, plötsliga humörsvängningar, behov av att vara nära hela tiden osv. Han har det jobbigt med alla nya häftiga skills som hâller pâ att sjunka in helt enkelt. En fas. Puh!

(Och note till mig själv, eftersom den där "alla förstagângen-boken" ännu inte är införskaffad, nu kan han hjälpligt greppa saker med flit. Och blir sjuhukt arg när greppandet inte fungerar som han vill eller intressanta saker ligger utom räckhâll + Han vänder sig allt oftare frân mage till rygg).

Glad sâ länge nân bär mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar