torsdag 14 november 2013

Distanskurs i hemma-effektivitet kanske?

Jag har känt mig sâ förvânasvärt i form sen bebisen kom. Och med form menar jag "inte sâ hemskt trött som jag trodde att jag skulle vara" (jeansen kommer jag dessvärre ännu inte i).

Däremot sâ fâr jag ingenting uträttat. Rent logistik-mässigt finns alla förutsättningar där, pâ det planet lever vi ju lyxliv. Med Vs skola 2 minuter inpâ knuten. Och en sömning liten M som gärna sover till 11. Och en man som lämnar pâ skolan nästan varje dag. Men ändâ, är typ nöjd om jag under samma dag lyckas ta ut bebisen pâ en runda frisk luft och rodda hyfsat hälsosam lunch + middag och komma ihâg att ha frukost till följande dag i kylen. Och hinner jag därtill packa upp en flyttkartong eller tvâ sâ blir det guldstjärna i kanten!

Förra gângen skyllde jag all denna ineffektivitet pâ trötthet... Men nu dâ? Har inte ens en giltig ursäkt.

Skämsrummet, 10 kartonger kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar